In anii mei de corporatie am testat cu succes peste 100 de metode de „de-stresare corporativa”; de la jucat „caramizi” si citit ziarul pe BlackBerry in toaleta institutiei pana la masaj la birou, audiobook-uri de dezvoltare personala ascultate in timp ce pregateam rapoarte in excell si altele asemenea. Iti ofer mai jos 23 dintre acestea.

Site-ul InsideBloom a primit recent un facelift, s-a imbunatatit cu un shop care se va extinde cat de curand si este plin de metode, sfaturi, idei si inspiratie ca sa devii un „om fericit la serviciu”; cred ca daca vom reusi impreuna acest lucru atunci tu vei fi un om mai relaxat, mai creativ, mai productiv pentru tine si pentru locul unde muncesti. Te invit sa imi citesti in continuare articolele abonandu-te la newsletter-ul „Oameni Fericiti la Serviciu”; bonus primesti toata lista celor 100 de metode de de-stresare corporativa.

Enjoy!

woman-zen stres

1. Fii mai degrabă o tigaie cu teflon decât un arici velcro fata de neplacerile vieții. Lasa sa treacă pe lângă tine lucrurile neplăcute așa cum o omleta nu se lipeste de tigaia cu teflon. Deslipeste de pe tine cât mai multe dintre amintirile care te macina așa cum ai desprinde un sistem de închidere de tip velcro (arici). La sfârșitul unei zile, stai 5 minute și revizuieste numărul de evenimente de peste zi care te-au influențat în acea zi și numărul celor care te-au încântat. Repetând destul de des această practică, mintea va învăța să fie velcro cu cele bune și teflon cu cele rele.

2. Inconjoara-te de cât mai mulți cunoscuți, amici și prieteni. Cultiva orice fel de relație. Suntem animale sociale dar putem fi și extrem de singuratici. Cu cât suntem mai sociali și mai sociabili, cu atât mai ușor va fi sa trecem peste întâmplări neplăcute ale vieții, generatoare de stres. Fă-ti acum o listă cu 5 oameni cu care ți-ar plăcea să cultivi mai mult o relație de prietenie, profesională sau de amicitie.

3. Recastigă-ti „actiunile” vieții proprii de la cei pe care, fără să îți dai seama, i-ai lăsat sa ți le fure/ imprumute de-a lungul anilor. Acest lucru se poate face vorbind cu ei și punând STOP anumitor obiceiuri comune, anumitor relații inutile sau stresante care îți mănâncă timp, energie, activitate mentală și emotionala cu anumiti oameni. Dacă ești acționar minoritar în viața ta acest lucru înseamnă ca iei dividende puține și ai drepturi de vot și de veto slabe. Fă-ti acum inventarul „actionarilor” la compania „Viata Mea S.A.”. De unde ai putea recupera câteva acțiuni? Cum ai putea face acest lucru mâine?

4. Din când în când, invita-ti partenerul de viața la o sesiune de masaj reciproc sau ia-ți o data pe luna o oră de masaj de relaxare. Masajul de relaxare reduce nivelul de cortizol din sânge (generator al stresului) cu 1/3 în timp ce crește în aceeași proportie nivelul dopaminei și serotoninei (hormoni ai seninatatii și starii de bine). Toate animalele au obiceiuri de „grooming” (tratament corporal reciproc) prin care își regleaza nivelurile de stres. Ce faci diseară? Uite imagini cu mișcările clasice de masare corporala: http://tinyurl.com/mmy2hpl

5. Uită-te la comedii. Orice comedie bate orice cearta. Un ras bun este cel mai puternic anti-depresiv. Stai lângă colegi și oameni amuzanti. Sunt contagiosi. Citește și asculta bancuri. Aboneaza-te la newsletter-e cu bancuri. Uite o lista de filme de comedie bune aici: http://tinyurl.com/mxaxyb2

6. Apucă-te de un sport, cât mai apropiat de nivelul tău de energie, stare și capacitati fizice. Nu te stresa și mai mult urmând toate sfaturile generaliste pe care le găsești pe internet și nu te apuca de sporturi fata de care nu simți nici o bucurie. Alege-le pe cele care chiar îți fac plăcere, în acest fel le vei face continuu fără a le considera o alta corvoada. Sah, ping-pong, darts, fotbal de masa, tenis, fotbal, volei, inot, schi, patinaj dar și jogging ușor, ridicatul zmeelor, popice, gimnastica, bicicleta, etc. Chiar și miscari de câteva minute după trezire și înainte de culcare, în timp pot genera efecte spectaculoase în starea ta generală de bine. Deci, ce să fie? Iată inventarul tuturor sporturilor: http://tinyurl.com/lbq4s

7. Iartă! Alege în fiecare săptămână un om despre care crezi ca ți-a greșit și chiar dacă îl ierți doar în mintea ta, fă-o! Nu trebuie neapărat să știe și nu trebuie neapărat să aștepți să își dea seama că ți-a greșit cu ceva, s-ar putea să aștepți pentru totdeauna. Mintea și inima ta se vor insenina, oricum. Pe cine ierti chiar acum?

8. Cere-ti iertare! Alege în fiecare săptămână un om fată de care crezi că ai greșit și cere-ti iertare. Chiar dacă o faci doar în mintea ta, are același efect asupra nivelului tău de stres. Dacă o faci prin SMS, efectul este inzecit. Dacă o faci prin telefon – este insutit. Dacă o faci fata în fata efectul este inmiit. Cui ii ceri iertare chiar acum?

9. Fă acțiuni de voluntariat. Totuși, este greu să o faci așa, tam-nesam. Dar odată ce s-a întâmplat te vei simți incredibil. Stres-ul tău zilnic dispare ca prin minune atunci când ridici miza vieții tale la nivelul de a-i ajuta pe alții. Caută chiar acum pe internet o listă cu cauzele sociale pe care le poți sustine în zona ta de resedintă!

10. Renunța la telefon, mailuri și internet (FaceBook, etc.) pentru perioade determinate în timpul zilei. Toate acestea sunt instrumente ale ultimilor ani, ne-esentiale pentru traiul echilibrat al vieții, în general. Afluxul constant de informații si știri îți va ocupa mintea oricum preocupată de toate celelalte. Să îți propui pauze constiente de la stresul informational este benefic echilibrului tău mental.

11. Renunță la perfectionism. Să încerci să faci totul perfect este o iluzie. Intuiția îți spune deja că niciodată nimic nu va fi destul de perfect. Și atunci, de ce să te stresezi atât? Cu cât lași conștient în urma ta lucruri nefacute, cu atât vei fi mai relaxat. Altminteri ce vei face pe patul morții gandindu-te la toate lucrurile nerezolvate? Vrei să pleci „dincolo” cu acest bagaj sau senin și împăcat că ai făcut ce ai putut? În plus, știi că dacă te streseaza un deadline o sarcină sau o problemă, facandu-te că nu o bagi în seamă chiar s-ar putea să o facă să dispară.

12. Cel mai mare factor de stres declarat de oameni pare să fie lipsa de somn. Alege o zi în această perioadă în care să dormi pană când poți spune că te-ai plictisit de dormit. Fă acest lucru odată pe lună cel puțin. Ce vei observa este că ritmul de somn și calitatea lui se vor ameliora considerabil, odată ce vei scapa de grija continuă de a nu avea destul timp. Foloseste o aplicație pentru smarphones de monitorizare a somnului care te va învața la ce oră să te culci, cum și cât să dormi ca să te trezesti în formă!

13. Consultă un consilier financiar (contabil, consultant de taxe, specialist în organizarea vieții financiare personale) care să te învețe cum să îți gestionezi finantele. Nu invătăm acest lucru la școală așa cum nu invătăm să ne crestem copiii. Ambele lucruri le invătăm pe pielea noastră sau pe pielea copiilor. Și nu este chiar deloc necesar să facem astfel atât timp cât alții au suferit înaintea noastră și au învățat ceva din asta. Plătești un profesionist ca să te învețe ce să faci cu banii tăi sau plătești toată viața rate nesigure în franci elvetieni? Întreabă public pe Facebook cine se pricepe în mod profesionist la administrarea finanțelor personale.

14. Nu mai sta alături de oameni care te stresează și îți ridică pulsul. Este alegerea ta unde îți duci cele 5 simturi: pe cine vezi, pe cine auzi, cu cine gustul cafelei dimineața este cel mai bun, pe cine atingi, parfumul cui îți place. Mută-ti biroul de la serviciu, vorbește cu vecinii sau evită-i pe toți cei care îți denaturează ritmul tău biologic natural.

15. Mută-te cu casa în zone linistite, trăiește rural (dacă îți permiți) sau du-te cât de des poți în zone linistite, ne-turistice. Liniștea, o priveliște naturală, aerul curat, o climă temperată sunt surse permanente de linistire. Odată ce a apărut o informație despre o astfel de oază de liniște pe internet, ea devine aglomerată. Așa că ia-o pe autostradă și când ajungi în preajma munților ia-o la dreapta, apoi de două ori la stânga, încă o dată dreapta și vei descoperi această zonă doar pentru tine.

16. Renunță la incercarea de a-i schimba pe alții. Nu este în controlul tău. În controlul tău absolut ești doar tu. Nu îți ajunge o viață ca să te schimbi în felul în care vrei, darămite să mai ai timp și pentru alții. Chiar dacă vei reuși cu câțiva, nu este sigur că vei fi mai puțin stresat ulterior. Dacă te vei schimba pe tine, este mai sigur, nu? Pe cine încerci să schimbi în ultima perioadă? Renunță.

17. Bea cafea, dar ai grijă ce bei. Cea mai bună cafea este cea „boabe”, proaspăt rasnită. Dozatoarele de cafea oferă varietati improbabile de cafea. „Laptele” condensat și cel de la automate este lapte praf fără valoare nutritivă ci doar de gust. Schimbă zaharul și laptele din cafea și ceai cu condimente sănătoase: condimentele încă nu sunt contrafacute și națiuni întregi din această lume au în regimul lor alimentar condimente. Condimentele sunt concentratii mari de substante utile în cantitati mici. Scortisoara în cafea are darul de a controla și regulariz ă nu mai faci fată gândurilor; chiar dacă stai pe scaun la serviciu cu ochii închiși 20 de minute, efectul este garantat.

19. Mergi încet, mănâncă încet, gândește încet, tastează la calculator încet, vorbește încet, mută-ti privirea încet, fă dragoste încet. Slow down! Tu ești cel/ cea care își poate învața corpul, organele interne, mintea să se relaxeze. Schimbă-le regimul de funcționare, descreste viteza. Măcar pentru o zi pe săptămână, încearcă unul dintre cele de mai sus. Observă efectele! Te va surprinde descresterea de stres. O zi senină și luminoasă după o ploaie torentială cu furtună este mai apreciată decât a 30-a zi de soare dintr-o vară.

20. Fă cadouri cuiva drag sau chiar cuiva cu care te-ai certat. Fără să îți ceri scuze, fără să dai argumente și motive. Pur și simplu. Acest gest simplu te va umple de o stare de bine. Cele mai apreciate cadouri sunt cele fără motiv și fără ocazie. Ai un om cu care ești certat și NU este ziua lui astăzi?

21. Ia-ți un animălut de companie: o pisică, un câine, un cocoș, un iepure, broaste testoase, orice. Instincte sociale reprimate se vor activa în tine. Afectiunea neconditionată a animalelor de companie îți poate tine loc uneori de afectiune și dragoste din partea oamenilor. Totuși, nu le confunda. Cea mai ieftină variantă este o aplicație de telefon mobil de tipul „Tom The Cat” (ingrijesti zilnic un motan virtual). Beneficiile sunt extraordinare pentru stresul tău relational.

22. Joacă-te! Jocuri de societate. Spiritul ludic (al jocului) există în noi de la începutul pană la sfârșitul vieții. Îl avem din plin când suntem copii. Îl regăsim de multe ori în bratele persoanei iubite. Îl recastigăm în preajma copiilor și nepotilor noștri. Jocurile de societate pun în comun oameni adulti în jurul aceluiasi spirit ancestral. Aceste momente sunt unice pentru că îți redau această natură a spiritului colaborativ, social, competitiv și ludic în același timp, te fac un om întreg.

23. Analizează-ti alimentatia; alege un aliment minor pe care ai putea să îl scoți din alimentatia ta (pentru că îți face rău, nu îți trebuie sau nu îți face placere) sau pe care să îl introduci (pentru că știi că îți trebuie, îți face bine sau îți face plăcere). Un aliment schimbat pe an poate să însemne lipsa unei boli incurabile. Iar bolile, mai ales cele incurabile sunt mari producatoare de stres. În timp ce credința că poți controla chiar și partial ceea ce mănânci elimină stresul alegerii alimentelor și necunoasterii efectelor lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *