La sfarsitul lui Ianuarie am condus o echipa de manageri ai unei firme internationale la munte. Si nu la genul de training „Poiana Brasov” – stiti voi, o sala de „conferinte” cu neoane pe sus, mirosind a altii trainuiti inainte si a leadership obosit. Ci genul „cabana Valea Sambetei”.

20150122_124932

La cabana Valea Sambetei am ajuns dupa vreo 3 ore de masina si 4 ore de urcat de la Sambata de Sus pana suuuus la cabana; prin zapada. Deh, ne-a luat mult pentru ca fiind oraseni ne-am luat multe cu noi sa le caram.

20150122_150358

WP_20150124_032

Se facuse tarziu dupa amiaza cand am ajuns uzi, transpirati, infrigurati, infometati. Si dupa ce ne-am aranjat nitel si am mancat ne-am pus pe un pic de intro la training. George in picioarele goale cocotat pe un scaun langa soba, cei 15 ascultatori in semiintunericul din „sufragerie”.

20150123_123015

Acum, inchipuieste-ti urmatoarele: camere de 6/9 sau 12 paturi supraetajate, saltele si asternuturi vechi, frig ca dracu prin colturi, super sauna langa soba, bagaje multe ingramadeala mare, mirosuri – mirosuri – mirosuri pentru cele mai fine nasuri, lipsa apa calda, lipsa dus – doar o chiuveta si doua WC-uri- lipsa orice confort orasenesc – totul intr-o cabana construita demuuuuuuult, pe vremea lui Ceausescu, undeva intr-un varf de munte.

De acolo de pe scaunul meu ma uitam la chipurile lor de oameni sanatosi si intregi la minte dar speriati un pic (mai ales fetele) de aceasta schimbare brusca de directie fata de obiceiurile de a tine un training si ma bucuram in sinea mea pentru ca stiam ca o astfel de experienta nu se va uita prea usor. Dormitul impreuna, poantele si misto-urile la gura sobei despre sosete, WC-uri, lipsa apei de spalat, spalatul intim cu servetele umede, mancarea buna si tuica multa, opritul luminii la ora 12 (ca deh, e scumpa, de la generator!) – vor ramane in amintirea lor.

20150123_182940

Primul exercitiu de dimineata – cursul a fost despre „Adaptarea la schimbare” (ha, ha, ha ..) – a fost inventarierea rucsacurilor in cross-check, cate doi, in cautarea item-urilor ne-necesare: fiecare a insirat prosoape, unghiere, forfecute, farduri, pantaloni scurti, mai multe perechi de incaltari, multa tuica (ba nu, asta a fost utila) si o gramada de alte lucruri pe care le-au carat degeaba si cu care s-au intors fara sa le fi folosit. Adica si-au adus zona de confort cu ei in creierii muntilor – bun inceput de curs de change management, nu ?

20150122_141959

Stii cum este sa stai noaptea intr-o cabana, afara viscol, tu un pic ametit de palinca, incotosmanat in haine cat mai multe, citind „Cine mi-a luat cascavalul?”

20150122_205438

A doua zi a venit si grupul leaderilor mai seniori ai firmei cu care o zi intreaga am facut coaching 1-to-1, in dormitorul nostru comun, cate doi, cate doi, coach-ul si coachee-ul, cu o banca intre noi, cu niste cuburi colorate, cu o camera de luat vederi si cu lumina din ce in ce mai putina de afara strecurandu-se prin fereastra murdara si cu cea stralucitoare de la lampile frontale. Si cu conversatii sincere, puternice, cu lacrimi si cu rasete, cu promisiuni si cu regrete. Memorabil. Si pentru mine si pentru ei.

20150125_094036

Si apoi, in mod natural parca, Silviu Martin mi-a propus varianta si mai hard numita „Outdoor Adventure Leadership + Coaching” pe care abia astept sa o incepem impreuna.

2103618

2 thoughts on “A aventura de invatare memorabila

1. Pingback: ImprovChange – o experienta totala de iesire din zona de confort | insidebloom.training
  2. Pingback: ImprovChange – o experienta totala de iesire din zona de confort | insidebloom.training