Problemele unui client pretabile pentru coaching pot fi, sintetizand, de trei tipuri, conform cu cele trei spatii de mai jos.

cercuri

Poti face coaching atunci cand nu iti poti regasi motivatia, focusul si atitudinea potrivita. Toate acestea tin foarte mult de identitatea proprie, de valorile si credintele proprii si atunci cand obiectivul iti este in acest cadran, parteneriatul in coaching este profund. Pentru shifturi de mindset sau completare a potentialului identitar, parteneriatul celor doi trebuie sa fie de cea mai buna calitate, raportul dintre coach si client unul de incredere totala si sinceritatea absoluta. Doar dintr-o astfel de relatie pot apărea emergent solutii extraordinare si prefaceri substantiale in viata celor doi. Un coach bun propune in acest caz experiente semnificative de invatare, incarcate emotional, care sa il ajute pe client sa refrazeze anumite valori sau credinte identitare. „Vreau sa fiu mai curajos”, „vreau sa fiu mai empatica”, „vrea sa îmi aflu rostul în viata”, „vreau sa fiu mai tonic și mai plin de viata” sunt obiective posibile în acest caz.

Cele mai multe subiecte de coaching se regasesc insa in cadranul de mijloc si se refera la abilitati (cognitive sau comportamentale) ce trebuie dezvoltate, re-invatate sau dezvatate. „Vrea sa prezint mai bine în public”, „vreau sa îmi organizez mai bine timpul”, „vreau sa comunic mai eficient” sunt obiective de acest tip.

În ultimul cadran intra obiective mai „materiale”, ce presupun obtinerea unor lucruri palpabile. Genul de lucru cu clientul în acest caz este unul de obtinere a focusarii și concentrarii cât mai specifice asupra unui target. „Vreau sa îmi iau casa”, „vreau sa am un bonus de … la sfârșitul anului”, „vreau sa ajung în poziția …” reprezintă tipuri de obiective din cel mai larg cadran.

De reținut ca nici un obiectiv nu este „pur” din cel puțin doua motive: fiecare are o legătura cu celelalte doua și în același timp, nici un obiectiv nu este plasat în vid, el face parte dintr-un univers mai larg al „proprietarului”, univers în care acesta își comunica, promoveaza și actualizeaza obiectivul.

Ultimul lucru ce merita subliniat acum este ca și cele mai simple obiective, cele materiale, presupun o atitudine potrivita (cadranul „nucleu”) și anumite abilitati (cadranul median). Rolul coach-ului este sa pună focusul intalnirilor acolo de unde clientul poate obtine cea mai multă claritate și responsabilitate (motivatie intrinseca) fata de obiectivul sau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *