Calibrare

În toate cursurile pe care le pregătim avem grijă să calibrăm/ evaluăm nivelul si formatul cursului astfel încât să ofere exact necesarul de învățare pe care îl asteaptă participanții si sponsorul training-ului. Indiferent de subiectul cursului sau intervenției, pornim mereu de la paradigma de mai jos.

Alături de Misiunea si de Manifestul Insidebloom, condițiile de mai jos reprezintă baza noastră pentru oferta de experiențe memorabile de învățare si transformare.

 tehnologia-training-urilor-1

Conținut si Cadru De Desfăsurare

In fiecare curs Insidebloom, respectăm regulile de mai jos, auto-impuse. Ele sunt derivate ca un best-practice pentru noi, din experiențele de creatori de cursuri si traineri de-a lungul anilor.

in-sine-insasiFiecare curs este o expresie a tematicii cursului.

Cum poți face un curs de vanzări fără să fie o vânzare în sine? Cum poți face un curs de/ despre comunicare fără să fie el însusi o dovadă a unei comunicări eficiente? La finalul fiecărui curs, una dintre întrebarile recapitulative este exact aceasta: “Cum anume v-a demonstrat chiar desfasurarea acestui curs, teoriile expuse aici?”

metafora

Fiecare curs conține o metaforă.

Oamenii învață din povesti. În toată istoria civilizației, cele mai remarcabile teorii au “rămas” datorită faptului că au fost expuse în mod narativ. Cele mai bune si mai citite cărți de business din lume sunt cele care au o formă de fabulă (de ex. “Aisbergul nostru se topeste” de John Kotter – despre schimbare si managementul schimbării).

emotiiFiecare curs conține emoții.

Oamenii memorează pe termen lung atunci când ceea ce au învățat a fost în timpul unei experiențe încărcate emoțional. Oamenii aplică lucrurile în ordinea memorabilității lor. Cele mai puternice amintiri ale noastre sunt cele încarcate emoțional. Dacă reusim să imprimăm nuanțe sau substraturi emoționale cursului, atunci stim sigur că are o aderență mai bună pe termen lung.

teorii-invatareFiecare curs respecta cele mai valabile teorii ale invatarii.

In cursurile Insidebloom folosim cele mai bune insight-uri si paradigme despre cum învață adulții, preluate din teorii puternice, documentate si validate stiințific.

  1. teoria motivației și a actualizării sinelui – Abraham Maslow: „încurajarea performanțelor duce la performanțe superioare”
  2. teoria asociaționistă a învățării – I.P.Pavlov & B.F. Skiner : „stabilitatea legăturilor dintre stimul (reacția auditoriului) și răspuns (ce face prezentatorul) este influențată de întărire (practică)”
  3. teoria reacțiilor emoționale în învățare – John Watson: „transmiterea încărcată emoțional de cunostințe este absorbită mai usor”
  4. teoria conexionistă – E.L. Thorndike: „încercarea și eroarea contribuie la învățare”
  5. învățarea prin observare și modelare – Albert Bandura: „oamenii învață observând la alții”
  6. teorii umaniste ale învățării – Carl Rogers: „educatorul este un facilitator al învățării”
  7. teoria învățării experiențiale – David Kolb: „orice om învață dacă înțelege nivelul de la care porneste, ce trebuie să învețe, se obervă în timp ce învață și practică ceea ce a învățat”
  8. teoria evaluării unui program de training – Donald Kirkpatrick: „orice program de învățare poate fi evaluat prin prisma a patru perspective: reacția participanților față de experiența învățării, nivelul suplimentar de cunostințe și abilități obținute de către participanți, comportamentul post-­training al participanților și rezultatele efective aplicate în viața reală după desfăsurarea învățării”.

practicaPractica.

Oamenii învață cel mai rapid atunci când “fac” nu doar atunci când “află” sau “stiu”. Toate cursurile sunt impregnate de activități practice. Raportul teorie/ experiență este net în favoarea experimentării.

cadru-invatareMotivația pentru învățare.

Oamenii învață doar în condițiile în care mindset-ul lor de pornire este cel de “învățare”. Avem grijă mereu să creăm cadrul (sigur, permisiv față de erori si greseli, non-judicativ) în care participanții să poată învăța relaxat si practic.

invatare-feliiIdei puține, eficiente si felii subțiri.

Suntem adepții pasilor mici în învățare. Un adult nu învață ca un copil – instantaneu, în calupuri informaționale uriase. Un adult are nevoie de “felii subțiri” de învățare, adaugate constant. Teoria prezentată în fiecare dintre cursurile Insidebloom este concisă si argumentată puternic (mai ales prin practica de la curs) si înglobată puțin câte puțin pe durata cursului.

fun-relaxareFun si relaxare.

Oamenii nu învață într-un mediu coercitiv ci doar intr-unul relaxat, în care sunt detasați de grijile imediate. Învățarea nu este o “cheltuială curentă” ci o “cheltuială investițională”. Si la fel ca orice investiție, are nevoie de pregătire si de o minte liberă pentru a lua deciziile corecte.

argum-stiintifArgumente stiințifice.

Toate cursurile Insidebloom sunt încărcate cu cele mai noi descoperiri ale stiinței. Nici un curs nu este plin cu vorbe goale si teorii “după ureche” ci doar cu acele lucruri care contează si sunt dovedite că funcționează.

autenticExperiențe personale si profesionale – suntem autentici.

La anumite subiecte nu ne pricepem. Si atunci nu le propunem ca si experiențe InsideBloom. Vorbim doar despre lucruri pe care le cunoastem, le-am incercat si din care am învățat în viață si în experiența noastră profesională.

 

tehnologia-training-urilor-2-continut