Din ce in ce mai mult studiile efectuate arata ca personalul unei companii devine principalul activ al acesteia. Fiecare persoana angajata si fiecare echipa contribuie zilnic la efortul comun de dezvoltare al unei companii.

Gallup Organisation si-a dorit să afle care sunt elementele esentiale ce diferentiaza companiile de mare succes de celelalte companii. Pentru a afla acest răspuns au inceput derularea unui studiu ce a durat 25 de ani si in care au intervievat peste 1 milion de angajati si 80 000 de manageri din peste 400 de companii cu activitati diverse, ce isi desfasurau activitatea in domenii variate si erau distribuite in tari diferite. Este considerat a fi studiul cel mai extins realizat vreodata pe acest subiect.

Rezultatele surprinzatoare ale studiului au indicat ca după atingerea unui nivel decent de salarizare si confort, elementul cheie care pastreaza intacta motivatia unei persoane de a-si continua activitatea in acea companie este tipul de relatie pe care o promoveaza managerul direct sau managerul general in cazul companiilor mai mici. Astfel indiferent ca actioneaza cu o echipa restransa sau cu o echipa de mari dimensiuni managerul este catalizatorul care determina crearea si dezvoltarea unui mediu atractiv, prietenos si dinamic pentru fiecare angajat.

Pare simplu insa aceasta implica capacitatea managerului de a seta tinte ambitioase, de a-si selecta personalul ce poate contribui la atingerea acestor tinte, de a reusi sa motiveze fiecare dintre angajati si a de a stimula dezvoltarea constanta a fiecarui membru al acestei echipe. Provocarea cea mai mare pentru a reusi toate acestea implica pe langa pregatirea profesionala a managerului, capacitatea acestuia de a intelege ca fiecare membru al unei echipe are propria sa lume interioara si un anume stil propriu si unic de relationare cu toate celelalte persoane din jur.

Din acest amalgam al personalitatii unui membru al echipei, un manager eficient recunoaste particularitatile specifice de operare ale acelei persoane si intelege care ar putea fi zonele de dezvoltare mai potrivite pentru aceasta. Prin incercari si in colaborare cu fiecare persoana poate determina pozitionarea acesteia in zona in care actioneaza cat mai eficient din perspectiva filtrelor interioare pe care le exprima. In acest fel stimuleaza dezvoltarea abilitatilor personale detinute deja si folosirea acestora in locul potrivit in loc de a incerca ameliorarea unor abilitati mai putin productive care ar fi necesare pe o alta pozitie. Din aceasta perspectiva managerii eficienti stimuleaza cat mai mult potentialul personalului cu care lucreaza si chiar daca este o provocare complexa si uneori istovitoare de a construi tipul potrivit de relatie cu fiecare dintre membrii unei echipe si-o asuma ca pe o parte esentiala a rolului sau. Ar putea alege acea pozitionare confortabila de a trata pe toata lumea in mod egal ceea ce ar crea un mediu uniform in care exista o anume productivitate insa acea echipa nu se va indrepta din pacate spre zona de excelenta.

Managerii eficienti accepta aceste provocari si lucreaza pentru a se intelege mai bine pe ei insasi si pe ceilalti ceea ce presupune studiu individual constant si asistenta profesionista pentru a accelera si rafina acest proces. Chiar si criteriile pe care le foloseste un manager eficient atunci cand selecteaza o echipa de coaching sau un coach care sa il asiste in drumul sau spre excelenta, reflecta amprenta performantei pe care a atins-o.

Iar lumea nu este nimic altceva decat oglinda in care ne privim cu “ochii mintii. Si o minte organizata detecteaza tot mai des acea diferenta care face diferenta si oportunitatile nesfarsite care abunda in jurul nostru.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *