Cele scrise mai jos sunt lucrurile în care credem, un manifest pentru educație. Au legătură cu felul în care privim participanții la cursurile si intervențiile noastre în corporații. Au legătură si cu felul în care oamenii îsi pot transforma obiceiurile, pot învăța lucruri noi care le sunt utile în muncă si acasă. Punem aceste credințe la baza a tot ceea ce facem.

Manifest

  1. Învățarea trebuie sa fie ecologică

    Învățarea adevărată se produce atunci când oamenii sunt constienți si responsabili pentru nevoia lor de a învăța si când au o nevoie reală de a învăța. De aceea noi nu ne vindem, nu cerem contracte si nu facem cold-calls. Suntem ceruți, invitați si ‘cumpărați’. Acest lucru ne place pentru că înseamnă legături contractuale mai puternice, sustenabile. Învățarea se va produce când vrea clientul, nu când vrea coach-ul sau trainer-ul.

  2. Clientul de coaching si participantul la cursuri este un univers ecologic deschis

    Fiecare om are un univers personal bine orânduit si perfect asa cum este. Orice schimbare dorită, va trebui să ia in considerare acest univers în mod “ecologic”. Cu alte cuvinte, în cursurile si sedintele de coaching ținem cont mereu de aceste lucruri astfel încât experiențele de training si coaching-ul să nu intervină într-un mod ne-ecologic, producând alterări ale vieții participanților în feluri pe care ei nu si le doresc.

  3. Schimbarea unei părți înseamnă schimbarea ecologică a sistemului

    Orice schimbare particulară (si dacă vorbim de experiențe de învățare de grup, si dacă vorbim de coaching) este parte a unui sistem (univers individual) si ca atare este legată în moduri intrinseci si implicite cu alte elemente ale vieții participanților: viața personală este legată de viața profesională, sentimentală, a relațiilor umane. Ținem cont de aceste lucruri si verificăm mereu relevanța schimbării în cadrul sistemului.

  4. Irosirea timpului nu este ecologică

    De câte ori nu ai fost la un curs care ți-a irosit timpul? De cele mai multe ori, acest lucru se întamplă pentru că ori nu aveai nevoie de acel curs atunci, ori a ținut prea mult, ori era “răsuflat” pentru tine, ori trainer-ul nu a fost bine pregătit si nu te-ai simțit pus/ pusă în valoare. În oricare caz, o grămadă de energie personală ți-a fost risipită. Ținem cont de aceste lucruri si propunem întotdeauna cursuri relevante pentru participanți. Iar intrebarea cu care începem orice sesiune de curs este aceeasi cu cea cu care începem orice sedință de coaching: „De ce esti azi aici?”

  5. Învățarea cere timp; se petrece uneori, însă, în mod misterios foarte repede, instantaneu.

    Nu putem control procesul învățării si nu ne interesează ROI-ul trainingurilor sau coachingului. Singurul feedback valoros pentru noi este impresia subiectivă a participantului la experiențele oferite de InsideBloom.  Dar, de fiecare dată dăm totul cu credința că învățarea este posibilă chiar atunci.

  6. Învățarea cere repetiție.

    Si, de aceea suntem insistenți. Repetăm, agasant ideile importante, transformatoare si generative, ca să facem față noianului de idei multe si proaste cu care participanții sunt bombrdați în fiecare zi. Si, oferim ‘practici de transformare’: mic activități pe care le credem capabile să transforme învățarea în obiceiuri sustenabile.

  7. Învățarea cere curiozitate.

    Si de aceea punem multe întrebări în cursurile noastre.

  8. Învățarea se petrece instantaneu în crize. 

    Si, de aceea, uneori accelerăm urgențe si nevoi abia întrezărite, scoatem la suprafață ‘aha’-uri abia formulate, punem sare pe rană.

  9. Învățarea se petrece usor atunci când este însoțită de emoții si acțiuni, povesti si metafore.

    Orice om (ca sistem dinamic) funcționează pe trei paliere: percepții (input), emoții+gânduri (stări sufletesti) (procesare interioară) si acțiuni (output). Este cert că nimeni nu învață doar cu mintea ci si cu corpul si emoțiile asociate, folosindu-si în mod optim percepțiile. De fiecare dată propunem experiențe de învățare care ating toate aceste trei paliere. Acest lucr înseamnă o abordare integrală a învățării participantului, completă, instantanee si profundă.

  10. Materiale ecologice la cursuri.

    În proporție de minim 80%, toate materialele de curs care sunt folosite în training-uri sunt ecologice si iau în considerare impactul asupra mediului. De multe ori, training-urile InsideBloom se termină cu o alegere: “manual de curs tipărit sau manual de curs online/ audio?” si cu o rugăminte: “Dacă stii că nu vei citi/ sau răsfoi acest manual tipărit, am să te rog să îl transmiți cuiva pentru care ar avea o oarecare importanță si care îl poate găsi util!”.