Organizațiile, private si publice evoluează pe o spirală ascendentă, spre mai mult self-management, integralitate si spre un înțeles mai adânc al scopului. Viitorul este al libertății: libertatea de a gândi, de a simți, de a face. Vezi acest lucru din ce în ce mai mult în jurul nostru. Angajați care își cer libertăți până mai ieri tabu, o nouă generație fluidă de tineri care sunt mult mai lipiți de nevoile șidorințele lor decât de numele corporației unde lucrează, lucrul de acasă. Pentru că libertatea este bună, a fost dintotdeauna! Libertatea înseamnă progres, inovație, performanță, bunăstare.

Oferă libertate angajaților și subalternilor tăi. Astfel, vor deveni motivați. Oferă-ți libertate! Astfel te vei elibera de stresul operațional și vei deveni un leader al viitorului.

Simbolul nostru este un fluture.

În civilizația aztecă, fluturele reprezenta o reîncarnare a sufletului unui luptător; era deseori desenat pe vasele în care se ardeau uleiuri aromate volatile folosite în timpul incantațiilor.

In Japonia, multa vreme fluturele a simbolizat, de asemenea, reincarnarea dar si personificarea unui suflet. În rusește, cuvântul “fluture”, бабочка (bábochka), este un diminutiv pentru “bunica” înțelepciunea vârstei).

Cuvântul antic grecesc pentru “fluture” este ψυχή (psȳchē), care înseamnă “suflet” sau “minte”.

În “Istoria Religiilor”, Mircea Eliade spune ca popoarele Naga și Manipur din India își trag originile din fluturi.

În cultura chineza, doi fluturi zburând împreună semnifica dragostea. (“Butterfly Lovers” este un basm chinezesc extrem de cunoscut).

Filosoful chinez taoist Zhuangzi a avut odată un vis în care s-a visat drept un fluture ce zbura pe deasupra întregului Pământ. Când s-a trezit și a realizat ca fusese doar un vis, și-a spus: “Oare am fost un om care a visat ca este un fluture sau sunt un fluture ce tocmai visează ca este om?”

În alte culturi vechi, fluturele semnifica renașterea după o lunga perioada de confort (starea de “cocon”).

Unii spun ca atunci când un fluture se așează pe cineva, acest lucru înseamnă noroc. În unele locuri (Devonshire), oamenii locului aleargă la venirea primăverii după primul fluture care le iese în cale, altfel vor avea ghinion tot anul.

Expresia “fluturi în stomac” exprima de obicei o stare de nervozitate, anxietate dar și îndrăgostire.

Cercetările recente asupra structurii aripilor unui fluture au fost folosite pentru design-ul aripilor de avioane.

Studii recente asupra felului în care aripile unui fluture filtrează și reflecta lumina, au condus la inventarea led-urilor.

Colorația structurala a aripilor fluturilor a inspirat știința nanotehnologiei sa producă vopseluri care nu folosesc pigmenți toxici și sa descopere noi tehnologii pentru ecranele TV.

Studiul sănătății și colorației aripilor fluturilor în ferme speciale a dus la rezultate extraordinare privind prezicerea gradului de poluare a orașelor.

Fluturele polenizează. Experientele de învățare InsideBloom sunt polenizatoare, generative – nasc idei noi, perspective noi, acțiuni noi.

What, if some day or night a demon were to steal after you into your loneliest loneliness and say to you: ‘This life as you now live it and have lived it, you will have to live once more and innumerable times more’ … Would you not throw yourself down and gnash your teeth and curse the demon who spoke thus? Or have you once experienced a tremendous moment when you would have answered him: ‘You are a god and never have I heard anything more divine.’ Friedrich Nietzsche, 1844–1900, The Gay Science

Devenire

Iubim transformarea în toate formele ei; noua, celor de la InsideBloom ne place să exploram potențialul uman și să vedem acest lucru la alții, să susținem și să ajutam transformarea si devenirea altora care își doresc acest lucru. În fiecare zi ne ocupăm de acest subiect al devenirii. Ceea ce facem în fiecare zi are ca scop final trezirea noastră interioară („inside-bloom”) și a celor din jurul nostru.

Trăim în fiecare zi ca să ajutăm oamenii din corporații să se transforme, să evolueze.

O facem prin training, coaching, blogging, scriind cărți și înregistrând clipuri video și audio sub brandul InsideBloom.

Nu ne așteptăm ca acest drum al dezvoltării potențialului și transformării continue să aibă un capăt. Dar știm că va fi o călătorie extraordinară în următorii 50 de ani.