Nu mai cred in forma de training traditionala, asemanatoare “instructajului” de tip “daca faci asta atunci ….”, “fa asa, nu asa…”, etc. Din pacate mult din ceea ce inseamna training actualmente se desfasoara sub aceasta forma.

 

Dar cred in ceea ce se numeste facilitare si coach-training. Adica in formate de cursuri care pun in valoare alegerile cursantilor, responsabilitatea lor si angajamentul de a face schimbari in comportamentul lor.

 

Este o mare diferenta intre formatul traditional si acesta in care cred; deseori, cel traditional porneste de la “premisa palniei”: eu ca trainer iti introduc, tie, participant, niste notiuni in mintea ta deschisa ca o palnie iar tu absorbi si apoi incepi sa actionezi in consecinta instructiunilor date de mine, a argumentelor mele si a logicii mele.

 

Dar oamenilor nu le poti vinde nimic daca ei nu vor sa cumpere. Iar oamenii nu vor sa cumpere decat atunci cand, cum, de la cine si unde vor ei. Cam greu de nimerit atatea variabile laolalta intr-o grupa de participanti.

 

Oamenii se schimba doar cand vor ei, cum vor ei, cand se simt pregatiti si in urma unor experiente de viata in care sunt dornici sa participe.

 

Sunt amintirile tale de participant la cursuri facute din “bullet”-uri din slide-uri? Sau, in cel mai bun caz din experiente memorabile de la cursuri?

Mai degraba ultima.

 

Prin urmare, toate “cursurile” mele sunt facilitari si coach-training-uri. Si in plus, sunt pline de metafore si promit experiente memorabile.

Sa ne auzim cu bine!

 

Materiale despre tendintele din industria de coaching internationala:

http://www.marketinghelpforcoaches.com/statistics-coaching-market

http://www.icfvancouver.org/post/7-trends-what-is-the-future-for-the-coaching-industry

http://www.schoolofcoachingmastery.com/coaching-blog/bid/55009/Coaching-Trends-the-Future-of-Coaching

http://exec.actioncoach.com/industry-statistics.php

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *