Descriere

“Cele 4 Frici” este un curs clasic de “presentation skills” (prezentari in fata publicului). Clasic? Well…

Daca in prima zi se concentreaza asupra a ceea ce este considerat “hard” in prezentari (‘obiectiv’ al prezentarii, ‘structurare’ si  ‘constructie’), in cea de a doua zi cursul pune accent pe partea “soft” (abilitati si atitudine a prezentatorului). Insa pe parcursul celor doua zile ambele aspecte se impletesc in cel putin 6 ocazii “pretext” de prezentare live, in care fiecare participant este imersat.

Cursul are aspectul unui training camp in care esecul este sursa principala de invatare; totul este permis si totul este subiect de analiza a performantei soft si hard de prezentator. Fiecare notiune, abilitate si atitudine este exersata, analizata si prezentata pana la nivelul la care fiecare cursant si-o insuseste si o integreaza in definirea unui stil propriu de a tine prezentari extraordinare.

In curs folosesc tehnici inovatoare de predare (de exemplu video-live-auto-feedback) care ajuta pe fiecare participant sa capete maximul de feedback asupra celor 4 frici (Scott Berkun) pe care le traieste:

– frica unui spatiu public deschis;

– frica de “privirile” celor din sala;

– frica de a nu avea nici o “arma” impotriva publicului;

– frica de a nu se putea retrage din desfasurarea prezentarii.

Interactiv, dinamic si stiintific, cursul tine in priza participantii pe tot parcursul lui; fiecare are ocazia de a urmari la lucru o “prezentare in sine” (cursul) tinuta de un trainer cu experienta de peste 7 ani de prezentari. Sunt implicate multe procese psihice, intelectuale si emotionale astfel incat invatarea este accelerata si memorabila.


Topic

Prezentari in fata publicului

 

Participanti

Orice specializare, orice functie ierarhica

Tehnologie

8 secvente didactice, 6 obiective de invatare individuale + video-live-auto-feedback + predare intre cursanti + feedback sub supervizare + practica intensa + elemente din neurostiinte.

Paradigme

  1. Subject-Object Theory
  2. teorii umaniste ale invatarii – Carl Rogers: „educatorul este un facilitator al invatarii”;

  3. teoria conexionista – E.L. Thorndike: „incercarea și eroarea contribuie la invatare”;

  4. invatarea prin observare și modelare – Albert Bandura: „oamenii invata observand la altii”;

  5. teoria invatarii experientiale – David Kolb: „orice om invata daca intelege nivelul de la care porneste, ce trebuie sa invete, se oberva in timp ce invata și practica ceea ce a invatat”;

  6. teoria antrenamentului de abilitati asa cum sunt prezentate in cercetari extinse ale autorilor Daniel Coyle, Matthew SyedMalcolm Gladwell: „orice atitudine, abilitate si comportament se poate antrena; nu exista talent, exista doar practica indelungata specifica”;

Condiții

Recomandarea este de a se organiza o zi suplimentara in care participantii sa testeze inca 10 prezentari fiecare in sistem pecha-kucha si improv.